آرام جانم درسا آرام جانم درسا ، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 12 روز سن داره
وبلاگ اجابت دعایموبلاگ اجابت دعایم، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

❤❤ בرسا اجابت یــڪ בعا

ما اومدیم ...... بعد یه وقفه نه چندان طولانی

1390/12/27 13:11
نویسنده : مامان בرسا
1,216 بازدید
اشتراک گذاری

عروسک مامان سلام نایت اسکین

عزیزم یه چند روزی واست پست جدید نذاشتم آخه همون آخرین پستی که واست گذاشتم سرما خوردم خیلی شدید و اصلا" حالم خوب نبود چند تایی آمپول هم نوش جان کردم . گاهی به وبت میومدم اما فقط چند دقیقه. اما الان حالم بهتره فقط سرفه های بدی میکنم که هنوز خیلی اذیتم میکنه و وقتی سرفه میکنم احساس میکنم قفسه سینم زخم شده . تمام طول روزو ماسک میزنم اولش دوباره میترسیدی و گریه میکردی ولی الان نه دیگه عادی شده و میخندی . کم کم اگه این ماسک برداشته نشه فکر کنم این قیافه مو بهتر دوست داشته باشی  .0023.gif

و دیگه اینکه متاسفانه شما امروز از صبح خیلی بیتابی میکردی . سرما خوردی اما بردمت دکتر . گفتن ربطی به مریضی من نداره و واسه خاطر دندوناته . کاش این مرواریدا زودتر در بیان راحت شی. کمی تب داشتی که خدا رو شکر الان بهتری .  شکلکهای جالب و متنوع آروین

دخترم عزیزم زبانکده محصل

چند روز پیش چهارشنبه سوری بود یه زمانی . اونوقتا رو میگم . وقتی ما کوچیک بودیم . جهارشنبه سوری زیبا بود و دل نشین .شکلکهای جالب و متنوع آروین رسم و رسوماتی بود که خیلی با اجراشون لذت میبردیم و همش میشد خاطره شیرین . یادمه مادرم و خانم های همسایه یه دیگ بزرگ آش رشته بار میذاشتن و هفت تا هشت تا آتیش با شاخه های خشک درختایی که روز قبل از اطراف شهر جمع میکردیم . برپا میشد .شکلکهای جالب و متنوع آروین میپردیم و میگفتیم ((زردی  تو از من . سرخی من از تو )) . وای که چه کیفی داشت . تازه بعد از خوردن آش رشته و آجیل چهارشنبه سوری . تازه نوبت به مراسم باشکوه قاشق زنی میرسید . ما دخترا البته گاهی هم پسرا چادر سرمیکشیدیم و در خونه ها میرفتیم و از اونا خوراکی های خوشمزه میخواستیم و تا نمیدان به قاشق زنی خودمون ادامه میدادیم . گاهی وقتا بهمون میدادن ولی گاهی وقتا آب رومون میپاشیدن . اما بازم خیلی خوش میگذشت .شکلکهای جالب و متنوع آروین

اما شب چهارشنبه سوری امسال وقتی خواستم سنت های زیبامون رو خودت با چشم ببینی . متاثر شدم . یه مشت جوون و بعضا" پیر . تو خیابونا فقط تنها کاری که نمیکردن احرای سنت های قشنگمون بود. شما مامان از آتیش اون میدون جنگ و خمپاره . چشات چهار تا شده بود . البته منم همین طور . دیگه نه از دیگ آشی خبر ی بود و نه از آجیل چهارشنبه سوری . نه آتیش زیبایی که روش پرید و خوند او بیت معروفو . و نه از مراسم قاشق زنی آخر شب .تازه میدیدم یه بابای جوونی به پسرک معصومش که چهار ساله به نظر میرسیدیاد میداد که چطور ترقه ای که دستش بود روشن کنه . پسرک طفلی انگاری ترسیده بود و امتناع میکرد اما بابا هه ول نبود که نبود . تا بالاخره راضیش کرد که ترقه رو چطور باید تو دستش بگیره تا صدای گوش خراشش در بیاد . Pouty

وای عزیز دلم ببخش . ببخش که نمیدونم چطور باید آداب و رسومونو بصورت عملی بهت نشون بدم . چون دیگه چیزی ازش باقی نمونده . فقط صدای مهیب و دود دود دود .........Crying 1

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (26)

مامان آرینا موفرفری
27 اسفند 90 2:23
درسا جون سرما خوردی خاله ؟؟؟؟مامانی نگران نباش زود زود خوب میشین هم درسا جون و هم مامانی جون.
پیشاپیش عیدتون مبارک.


قربونت برم عزیزم . موفرفری خاله و مامانی سال نو شما هم مبارک
نی نی های حاجی - مامان زهرا
27 اسفند 90 3:48
ما هم متقابلا عید نوروز باستانی را پیشاپیش تبریک می گیم
ان شالله اولین عید در کنار درسا جان به شما و پدرش خوش بگذره
درسا گلی هم قبل از سال جدید سرماخوردگی اش رفع بشه


ممنون کمی بهتره . سال نو شما هم مبارک
خاله هدي ياسمين زهرا و محمد كوچول
27 اسفند 90 9:18
آخي بهتري خاله؟ ياد دوران بچگيمون بخير چه چهارشنبه سوري هايي داشتيم... چقدر خوش بوديم... اما الان چهار پنج ساله كه خداييش ميترسيم بريم حتي تو كوچه. همه مي چپيم تو خونه و انگار وسط ميدون جنگ نشستيم. صداي آژير مياد صداي مسلسل، بمب و... حق داره آمريكا از ما بترسه، مايي كه به خودمون تو شاديها رحم نميكنيم اگه جنگي چيزي بشه چه بلاهايي كه بر سر اونا نمياريم... جامعه داره به سمت بي فرهنگي و افراط پيش ميره و خيلي از ماها بهش دامن ميزنيم (بعضي از بزرگترها كه بدترن)... يادش بخير بچگي چقدر خوش بوديم... چقدر سنت هامونو ارزون ميفروشيم...


آره خاله جونی . امیدوارم شما و مامانی . یاسمین زهرا و محمد عزیزم همیشه خوش باشین
خاله هدي ياسمين زهرا و محمد كوچول
27 اسفند 90 9:19
راستي پيشاپيش فرارسيدن نوروز باستاني بر شما و خانواده محترم مبارك باد! (ياد كارت پستالهايي كه براي دوستام مينوشتيم و بهشون ميداديم هم بخير)


قربونت برم . واقعا" یادش بخیر ......
مامان سارا
27 اسفند 90 9:43
خدا رو شكر كه بيماري ات بهتر شده. دندوناي اين دختر كوچولو هم حالا حالا ها در مي ياد و هي اذيتش مي كنه.
از چهارشنبه سوري هم خوندم. اميدوارم هميشه شاد شاد و سلامت باشين.

>
>همه دارند واسه هم کارت تبریک و ایمیل می فرستند.
>همه دارند واسه هم آرزوهای خوب میکنند.
>مطمئنم که یه عالمه از دوستات برای تو آرزوی سلامتی و خوشی و پولداری توی سال جدید کرده اند.
>منم دوست دارم بهت بگم که حال و احوالت برام مهمه.نه تنها توی سال جدید،بلکه توی همه ی سالهایی که داره میاد.
>********
>
>
>دوست دارم بدونی که دلم میخاد خوشی برات از آسمون بباره
>دوست دارم اوقات رمانتیک و شادی در انتظارت باشه
>و زندگیت سرشار از امید و محبت و عشق باشه
>
>
>من خیلی خوشحالم که شانس دوستی با تو رو داشته ام.امیدوارم خودت هم بدونی که یه فرشته توی تو هست
>امیدوارم توی زندگیت با افرادی مثل خودت آشنا بشی و لذت هم صحبتی با مهربونها رو بچشی
>
>
>
>امیدوارم لحظه های خوشی با دوستات بگذورنی،از اون لحظه هایی که از خنده غش میکنی و بهت خیلی خوش می گذره
>
>
>
>امیدوارم وضع مالی ات خیلی روبه راه باشه و همش واسه خودت و بقیه هدیه های خوب بخری
>
>خلاصه اینکه برات همه ی خوبی هاو خوشی ها رو آرزو دارم
>
>



ممنون بخاطر این همه آرزو های قشنگت مرسی وشما و سارا را بهترینها رو در پیش رو داشته باشین
مامان نيروانا
27 اسفند 90 10:17
سلام عزيزم، اميدوارم حالا ديگه تو درساي گلم خوب خوب شده باشين و شاد شاد به استقبال بهار برين. از اينكه تو جمع دوستاي نيروانام درساي نازنين هم هست كلي شادم و اميدوارم سال جديد سال دوستيهاي بيشتر و بيشتر باشه. شادترين روزها رو در سال 91 براتون آرزو ميكنم.


ممنون عزیزم . عیدتون مبارک و خوش باشید
علی یه دونه
27 اسفند 90 11:21
بهار یک نقطه دارد نقطه آغاز بهار زندگیتان بی انتها باد درساجان پیشاپیش سال نو مبارک


ممنون عزیزم یکی یکدونه و مامان مهربون عید بر شما خوش
نایسل
27 اسفند 90 13:28
نمیدونم گلم شاید تو راست میگی


قربونت برم غصه نخور
عارفه
27 اسفند 90 20:31
عیدت مبارک عزیزم
درسا گلی رو ببوس از طرف من


ممنون عارفه حون خوش باشی
زهره مامان آریان جون
28 اسفند 90 0:13
واقعا که بیشتر رسم های قدیمی انقدر تغییر کردن که ادم ترجیح میده اصلا نباشه.اون مراسم با لذت کجا و این جنگ های وحشیانه با هزاران خطر و زخمی کجا؟؟
سال خوبی رو براتون آرزو می کنیم.


ممنون دوست من . نوروز بر شما خوش
مهسا مامان مرسانا
28 اسفند 90 2:24
باعث افتخار است که عرض شادباش و تبریک اینجانب

زودتر از نسیم روح بخش نوروز خدمتتان شرفیاب شود . .
.

پیشاپیش عیدتان مبارک

.




ممنون مامانی . یه دنیا بوس برای مامان و مرسانا
مامان نوژا
28 اسفند 90 8:20
واقعا راست میگی دل منم گرفت با این حرفات


ببخشید ناراختت کردم اما خیلی دلم برای آیینامون میسوزه
مامان امیرمحمد
28 اسفند 90 10:53
دستان پرنوازش بهار ، طبیعت خفته را از خواب بیدار می سازد، و زمین و درخت رازهای رنگارنگ و عطرآگین خویش را نثار نگاه ما می کنند. در سال جدید خورشیدی، سبزی ، شادی ، کامیابی، بهره وری، اثربخشی فعالیتها و بهروزیتان را از درگاه ایزد منان آرزومندم.




قربونت برم و بر شما هم نوروز خوش
مامان حنا
28 اسفند 90 12:27
سلام عزیزم خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا بد نده چی شده ؟؟؟؟؟؟؟؟ میگم چن روزه نیستید گفتم شاید دم عیدی کارتون زیاد شده منم حوصله آپ کردن نداشتم توی وبلاگ دخترم توضیح دادم جریان چی بوده
معمولا نزدیک عید چون آب و هوا دائما تغییر میکنه آنفولانزا زیاد میشه خوب استراحت کنو خودتم تقویت کن مواظب دخملیتم باش ایشالله به راحتی دندوناشم در میاد و اذیت نمیشه خیلی دوستتون دارم درسا جونمم ببوس

ممنون عزیزم . خیلی به من و درسایی لطف داری . من بهترم ولی درسایی هنوز خوب نشده
مامان حنا
28 اسفند 90 12:28
مثل ماهی زنده
مثل سبزه زیبا
مثل سمنو شیرین
مثل سنبل خوشبو
مثل سیب خوش رنگ
و مثل سکه با ارزش باشید

سال نو مبارک

قربونت برم سال نو بر شما و حنا گلی هم مبارک
مامان نیایش
28 اسفند 90 13:46
بهار بهترین بهانه برای آغاز، و آغاز بهترین بهانه برای زیستن است...

آغاز بهار بر شما مبارک

روزهایتان بهاری و بهارتان جاودانه باد




ممنون دوست من برشما هم خوش
مامان امیرناز
28 اسفند 90 13:54
سلام عزیزم ما جرات نکردیم از در خونه بیرون بریم جات خالی اش درست کردم دور همی خوردیم اخه واقعا خطرناک بود تو اون وضعیت بچه رو برد بیرون پیشاپیش سال نو هم بر شما مبارک


ممنون عزیزم عید بر شما هم خوش دوست من
نایسل
28 اسفند 90 20:45
سلام قربونت برم واسه تبریک نوروز مرسی فدات بشم خیلی خیلی لطف کردی عزیز دلم

ایشالا توهم سال خوبی داشته باشی
چشات خوشگل میبینه
اره بهترم سرمو گرم کردم به تغییر مدل خونه بهشون فکر نمیکم


خدا رو شکر که خوبی عزیزم
خاله ستاره از مجله قاصدك
28 اسفند 90 21:24
سال نو و بهاري نو را، فرصتي نو براي تازه شدن و بازنگريستن بر چگونه زيستن ميبينم!
براي وجود نازنينت در اين فرصت نو شوري نو براي ساختن و بهتر زيستن آرزو ميكنم.
اميدوارم هميشه سلامت و سرزنده و مهربان و روشن بين باقي بماني


ممنونم دوست خوبم .
lhlhk khckdk vrdi
28 اسفند 90 22:18



قربونت دخترکم نازنین جان برم
مامان نازنين رقيه
28 اسفند 90 22:18



ممنون مامانی سال نو خوش
مامان زهرا(شهرادشیر کوچولو)
28 اسفند 90 22:30
لحظات خوشی را برای شما آرزو میکنم دوست عزیز
نوروز مبارک


ممنونم دوست خوبم شهرادی هم ببوس
مامان علی مرتضی
29 اسفند 90 0:44
سلام عزیزم
چند روز دیگه بهار میاد و همه‌چیز رو تازه می‌کنه، سال رو، ماه رو،

روزها رو، هوا رو، طبیعت رو، ولی فقط یک چیز کهنه میشه که به

همه اون تاز‌گی می‌ارزه، «دوستیمون»
عید شما وخونواده ی محترمون مبارک


ممنون عزیزم . سال نو خوش بگذره
مامان علی مرتضی
29 اسفند 90 0:57
سلام عزیزم منو شما چه سلیقه ای داریم هردومون یه پیامک تبریک انتخاب کردیم دوستون دارم وامیدوارم عید خوبی رو با کوچولو وبابایی بگذرونید شاد باشید


قربونت برم دوست من . انشاالله امسال سال بسیار خوبی داشته باشی و مشکلاتت حل بشه .
مامان ارمیا
29 اسفند 90 0:59
دلت شاد و لبت خندان بماند
برایت عمرجاویدان بماند
خدارا میدهم سوگند برعشق
هرآن خواهی برایت آن بماند
بپایت ثروتی افزون بریزد
که چشم دشمنت حیران بماند
تنت سالم سرایت سبز باشد
برایت زندگی آسان بماند
تمام فصل سالت عید باشد
چراغ خانه ات تابان بماند

سال نو مبارکباد


سال نو شما هم مبارک و همین طوری ارمیا گلی
مامان سانلی
29 اسفند 90 1:02
سلام مامانی.خدا بد نده؟ امیدوارم حالتون بهتر شده باشه و سال جدید رو سالم و سلامت شروع کنید .
تو سال جدید بهترینهارو براتون ارزو دارم.عیدتون مبارک


بد نبینی عزیزم . عروسکمو ببوس و بدون منم برای شما و گل خانمی بهترینها رو میخوام