آرام جانم درسا آرام جانم درسا ، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 6 روز سن داره
وبلاگ اجابت دعایموبلاگ اجابت دعایم، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

❤❤ בرسا اجابت یــڪ בعا

طرز تهیه فرنی ( اولین غذای کمکی به شما خانمی عزیزم )

1391/2/20 0:36
نویسنده : مامان בرسا
19,469 بازدید
اشتراک گذاری

دختر عزیزم

تصمیم گرفتم طرز تهیه انواع غذاهایی که به نوبت به شما خانم گل میدم رو تو وبت بذارم تا در آینده راهنمایی باشد برای شما .


مواد لازم جهت تهيه فرني :
● آرد برنج ( يك قاشق مرباخوري سرصاف )
● شكر ( نصف قاشق مرباخوري سرصاف )
● شير پاستوريزه ( نصف ليوان معمولي )


● طرز تهيه:
ابتدا نصف ليوان شيرپاستوريزه را به مدت 10 دقيقه مي‌جوشانند سپس آب جوشيده خنك شده را به آن اضافه مي‌كنند تا به اندازه نصف ليوان برسد. سپس آرد و شكر را به شير اضافه كرده و حرارت مي‌دهند تا قوام بيايد ( قوام فرني بايد بيش از قوام شير مادر باشد).


مي‌توان به فرني به اندازه يك قاشق چايخوري كره نيز اضافه كرد تا كالري بيشتري به كودك برسد. 

توجه :

شروع غذاي كمكي با فرني آرد برنج است كه روز اول از یک قاشق مرباخوری یکبار در روز (ظهر) شروع شده و کم کم به مقدار و دفعات آن اضافه میشود.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان محمدجواد
26 دی 90 10:16
که درساجونم بتونه واسه نی نی خودش درست کنه . مـــــــــــــــــــــــــــــــــــرسی مامانش .
البته ما هم درست کنیم که اشکالی نداره نه؟؟؟


خوشحال میشم . مامانی
مامان زهره
26 دی 90 11:16
محمد سپهر از وقتی که بزرگ شده دیگه فرنی نمی خوره


ما شا الله خدا براتون نگه داره
مامان نی نی آینده
26 دی 90 11:18
ماشالله به نی نی تون
منم با مطلبی به روزم بیایید


هم بهتون سر زدم و هم با اجازه تون لینکتون کردم .
مامان علی مرتضی
26 دی 90 11:44
سلام مبارکه غذاخوردن دخمل نازتون خدا حفظش کنه


ممنون دوست خوبم
مامان بیتا
26 دی 90 17:27
منتظر دیدار شما در نمايشگاه تخصصي دنياي اسباب بازي، آموزش و سرگرمي هستیم. زمان : 13 لغايت 16 بهمن ماه 1390 - ساعات بازديد : 10 لغايت 20 محل برگزاري:خيابان فاطمي، خيابان حجاب، مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان جت رو..............هدیه خلاقیت
مامان ترنم کوچولو
26 دی 90 17:59
سلام مامانی.انشالله درسا کوچولو همه غذاهاشو به همین خوبی بخوره.ببوسیدش


ممنونم دوست خوبم
مامان رهام
27 دی 90 10:31
به به چه مامان با سليقه اي افرين ماماي درسا


ممنون دوست خوبم
مامان علی
27 دی 90 17:15
مبارک باشه خوردن غذاهای رنگی رنگی. نوش جان خاله.مامان از بابت دستور تهیه فرنی هم ممنون


ممنونم دوست خوبم
نوشين
28 دی 90 1:50
الهي بگردم اين يك قاشق كجاي دل كوشولوتو ميگيره نيني؟
سلام دوست مهربونم ممنون كه يا دلداريهات دلگرمم ميكني


ممنون دوست خوب و دوست داشتنی من
نوشين
28 دی 90 1:57
الهي بگردم اين يك قاشق كجاي دل كوشولوتو ميگيره نيني؟ سلام دوست مهربونم ممنون كه يا دلداريهات دلگرمم ميكني
مامان نازنين رقيه
7 بهمن 90 14:12
مرسي خاله كه سرزدي داشتم عكساشو ميديدم چه كلاه بامزه اي خدا حفظ كنه اين دخملتو


ممنون دوست خوبم
مامان الناز
23 اسفند 92 20:15
سلام مامان درسا جون خوبید؟ پیشاپیش عید نوروز و بهتون تبریک میگم یه سوالی داشتم یه مدتی هس که دارم فرنی واسه النازی درست می کنم ، جایی خونده بودم که به مدت روزا یه قاشق صبح بدم یه قاشق عصر حالا من می خوام بدونم فرنی که صبح درست کردم میشه بزارم تا عصر هم بهش بدم یا اینکه صبحی رو بریزم دور عصر دوباره درست کنم بهش بدم شنیدم که اگه فرنی مونده بدم حساسیت میاره واسه معدش ولی من تداخل بین چند ساعت بزارم رو فرنی چی اشکالی نداره؟؟؟ بیرون بزارم یا تو یخچال؟؟از یخچال باشه باید دوباره گرم کرد؟؟ یا ....؟؟؟ ؟؟؟ ممنون میشم جوابم وبدی عزیزم
مامان בرسا
پاسخ
مامان الناز عزیز آدرس نمیذاری که برات بنویسم دوستم ..... تورو خدا بیا و آدرس بذار بیام پیشت ...... ولی الان جوابتو همین جا میدم .... امیدوارم بیای و بخونی دوستم من روزانه درست میکردم اما تا سه روز میشه گذاشت .... اینو از خودم نمیگم از دکتر پرسیده بودم فقط وقتی درست کردی بعد از سرد شدن بذار یخچال هر دفعه ازش در بیار یه کم گرم کن بده نوش حون کنه النازی ......ضمنا" چون به مرور مقدارش زیاد میشه باید تقسیمش کرد دکتر به من گفت وقتی به سه قاشق رسید 1.5 ظهر 1.5 دو غروب ...... عزیزم ببخش نیومدم خیلی سرچ کردم پیدات نکردم .... کاش بیای و آدرس بذاری