آرام جانم درسا آرام جانم درسا ، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 12 روز سن داره
وبلاگ اجابت دعایموبلاگ اجابت دعایم، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

❤❤ בرسا اجابت یــڪ בعا

شانزدهمین ماه شکفتن

1391/10/24 0:44
نویسنده : مامان בرسا
949 بازدید
اشتراک گذاری

 

امروز خورشید درخشان‌تر است

و آسمان آبی‌تر

نسیم زندگی را به پرواز می‌کشد

و پرنده آواز  جدید می‌سراید

امروز بهاری دیگر است

در روز تولد مهربان‌ترین

در میلاد کسی که  چشمانم با  حضورش بارانی است

امروز را شادتر خواهم بود

و دلم را به میهمانی آسمان خواهم برد

جشنی برای میلادت بر پا خواهم کرد

تمامی گلها و سبزه‌ها در میهمانی ما خواهند سرود

ای مهربان‌ترین

روزهای زندگی هر روز گوارا باد

میلادت مبارک

16 month

درسایم

چه زیبا و چه شیرین گذشت این شانزده ماه با شما بودن ....

شانزده ماه از اولین دیدارمان گذشت اما هر صبح که چشمانم را به روی زندگی میگشایم به اولین چیزی که نگاه میکنم شما هستی ....... انگار طلوع خورشید  برای من با شما معنا پیدا میکند ...... شانزده ماه است که روزم با شما شروع میشود و شبم با شما پایان .......

درسایم

شانزدهمین ماهگرد شکفتنت مبارک عزیزم ........

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (75)

مامان یاسمن ومحمد پارسا
8 دی 91 15:54
عزیزم شانزده ماهگی امیدوارم همیشه سالم و سلامت باشی مبارک


مرسی عزیزم ..... دوستتون داریم
متین مامی ایلیا
8 دی 91 16:58
18 ماهه شدنت مبارک فرشته کوچولوی ناز


ممنون مامانی
مریم مامان درسا
8 دی 91 18:23
سلام عزیز دلم
خوبید؟ درسا جونم خوبه؟
ممنونم که بهمون سر میزدی
وای چه خانمی شده این دختر خوشگل
ببوسش عزیزم


ممنون مریم جون ...... خوشحالم اومدم دیدنتون
مامان نوژا
9 دی 91 8:26
مثل همیشه زیبا نوشتی


قربونت برم مرسی
دخترم عشق من
9 دی 91 8:43
سلام شانزدهمین ماهگرد درسا جون مبارک ایشالله 120 سالگیش از طرف من ببوسش عزیزم


ممنون عزیزم عشق منو بببوس
مامان محمدرهام جون
9 دی 91 12:34
خوشگل خاله 16ماهگیت مبارک ان شالله 160سال با عزت وسلامت زندگی کنی گلم


ممنون عزیزم پسرمو ببوس
مامان سانلی
9 دی 91 12:36
سلام به دوست قدیمیه گلم و درسای نازنینش..
خوشحالم که خوبین و زندگی در جریانه..یه عالمه ارزوی خوب دارم براتون
خیلی وقته نیومدم اونم دلیل داره..وب درسایی برام باز میشد ولی نمیتونستم براش نظر بذارم..بعد هم که رمز دار شدین و من رمز نداشتم...تو وبم که نظر گذاشتین نوشته بودم که نمیتونم جواب بدم و صفحه کامنت باز نمیشه..ولی همچنان دوستون دارم برای همیشه


عزیزمی ....الان دیگه تمام مشکلات حل شد بزودی میام پیشت عزیزم
نرگسی
9 دی 91 13:59

مامانی میام سر میزنم بهتون ها .. یه موقع فکر نکنی نمیام و بیمعرفت شدم ..


قربونت برم مهربون میدونم ....عزیزمی
مامان متین
9 دی 91 14:02
16 lماهگیت مبارک خانم گل.
مامانی درسا جون مرسی از پیام خوبت.خیلی خوشالم کردی وببخش که دیر به دیر میام پیشت .میدونی که سرم شلوغ شده

اشکال نداره عزیزم فعلا" شما مامانی دو شیفت شدی ..... دوباره میام پیشت
مامان علی اکبر
9 دی 91 14:31
سلام عزیزم
شانزدهمین ماهگردت مبارک


مرسی مامانی پسری رو ببوس
ماندانا
9 دی 91 15:26
درساي عزيزم شانزده ماهگيت مبارك باشهايشالا درپناه حق و زير سايه پدر ومادرت بهترين روزها رو تجربه كني گل خوشگلم بوس بوس


ماندانا جونم کم پیدا بودی گفتم دیگه فراموشمون کردی ...... ممنون گلم
مامان مهراد
9 دی 91 16:56
عزیزم شانزده ماهگیت مبارک.
این مامان درسا چقدر زیبا احساساتش رو بیان میکنه.زنده و سالم باشی مامانی


ممنون خوشجالم دوست داشتی عزیزم ممنون
امیر مهدی و عمی
9 دی 91 17:45
سلام بر مادر و دختر
ما هم تبریک میگیم انشااله همیشه در کنار هم و شاد و سلامت باشید


سلام عزیزم ممنون
مامان تارا و باربد
10 دی 91 9:51
16 ماهگیت مبارک نازنازی خانوم امیدوارم همیشه شاد و پرنشاط باشید می بوسم درسای خوشگلمو


ممنون دوست خوبم ممنون از دعای خیرت
مرجان مامان آران
10 دی 91 12:23
16 ماهگردت مبارک عزیز دلممممممممممممم


مرسی عزیزم
مامان یاسمین زهرا
10 دی 91 16:40
160 سالگیتو جشن بگیری شیرینم


ممنون گلم واسه یاسمین هم همین طور
مامان نوژا
10 دی 91 18:18
16ماهگیت مبارک.به ما هم سربزنید که آ÷یم


ممنون عزیزم چشم میام نتم الان خرابه
مامان فاطیما بانو
11 دی 91 1:08
درسا جونم 16 ماهگیت مبارک انشاا... همیشه شاد شاد باشی


ممنون دوست من فاطمیمای عزیزو ببوس
مامان وندا
11 دی 91 1:26
سلاااام عسلی من.16 ماهه شدنت مبارک گلم
مژگان جونم شارژ نتم تمام شد و خواستم از نت 2020 بگیرم طول کشید...منم دلم براتون یه ذره شده بود می بوسمتون


خداروشکر که خوبید نگران شده بود. ..... نتم درست شد میام پیشتون
زهره مامان آریان
11 دی 91 7:42
16 ماهگیت مبارک عشق خاله


ممنون دوست مهربونم
زهره مامان آریان
11 دی 91 7:42
درسا جونم بهتر شده مامانی؟


آره مهبرونم خوب شد از الان تب دندونای بعدی رو دارم
الهه مامان یسنا
11 دی 91 9:37
16 ماهگیت مبارک نفس


مممنون دوست گلم شما هم نفس ما بیدی
مامان شهرغريب
11 دی 91 10:16
سلام

مبارك باشه انشااله 120 ساله بشه
سايه شماوباباي مهربونش بالاي سرش.شادباشين



ممنون مامان عزیز..... ممنون برای شما هم
مامان زهرا دختر دوست داشتنی
11 دی 91 11:57
16 ماهگی ات مبارک

مامان خانمی کم کار شدی !!!! کجایییییییییییییییی؟

با چند تا پست جدید بروزیم ..


آره راست میگی دوست من ...... نوشتم چه خبره عزیزم میام پیشت
سودابه
12 دی 91 1:59
سلام عزیزم چقدر دلم برای بچه ها و نوه های وبلاگیم تنگ شده بود.
ممنون که بهم سر زده بودید آپم دوست داشتید قدمتون روی چشم عسلکم رو ببوس


قربونت برم مامان سودابه ی گل اومدم ..... اونم با سرعت نور
مام پارسا
12 دی 91 9:35
جیگر 16 ماهمه بخوررررررررررررررررررررررررررررررررررم
عزیزم ایشالله 160 ساله بشی عشقم



قربونت برم ...... ولی نخورش حالا حالاها لازمش داریم
مام پارسا
12 دی 91 9:37
درسایی چی کشیدی خاله از اینکه 16 ماه روزت رو با دیدن مامانی شروع کردی؟
بمیرم برااااااااااااااااااااااااااااات
مامانی حالت خوبه؟..سیستم عصبیت دچار مشکل نشد احیاناً؟


الهی ...... منم میام همین کامنت رو میزارم واسه پارسا گلی ....... حالم که خیلی خوبه ...... خودت الان میدونی که جقده خوشحالم ...... عزیزمی پر از انرژی هستی دوست دارم
مامان خورشيد
12 دی 91 9:41
شاد و سلامت قد بكشي و هر ماه شيرين تر از ماه قبل زندگي مامان و بابا رو شيرين كني.


ممنون عزیزم ..... خورشیدمو ببوس دوست خوبم
فرزانه
12 دی 91 17:14
16 ماهگیت مبارک باشه ... درساخانوم دوستداشتنی


ممنون دوست من
مامان آبتین
12 دی 91 17:41
عزیزم 16 ماهگیت مبارک انشاءا... صد ساله بشی


ممنون برای آبتین هم همین آرزو رو دارم همیشه شاد باشین
بابای دوقلوها
12 دی 91 19:59
سلام
شانزده ماهگیت مبارک گل زیبا
ایشالله 150 سالگیت


ممنون بابای عزیز دوقلو های گلتون همیشه سالم و سرحال باشن انشاالله
مامان کورش
13 دی 91 2:38
درسا جونم 16 ماهگیت مبارک ایشالله 160 ساله بشی


ممنون مامانی کورش عزیزمو ببوس
مامان آرشام
13 دی 91 11:49
درسا جون تولدت مبارک .


ممنون عزیزم
مامان آندیا
14 دی 91 1:18
الههههههههههههی قربون این خانم کوشولو برم من شانزده ماهگیت هم مبارک باشه
هزارتا بووووووووووووووووووووس آبدار برا درسای گلم


خدا نکنه زنده باشی ممنون عزیزم
مام پارسا
14 دی 91 15:05
مژگان جون برو خصوصی


رفتم گلم به محض درست شدن میام دوستم
مامان متين و كسرا
15 دی 91 8:27
شانزده ماهگيت مبارك عزيزدلم . هزارتابوسسسسسسس
راستي ماماني اسم وبلاگم و تغيير دادم


ممنون عزیزم باشه اینترنتم درست شد میام و اسم جدیدو لینک میکنم دوست خوبم
مامان آمیتیس
15 دی 91 12:37
درسا جون 16ماهگیت مبارک


ممنون عزیزم
مهتاب
15 دی 91 14:43
شانزده همین ماه گرد فرشته نازت مبارک
سلام خانمی دخملی چقدر ناز شده باون دوتا موی بسته روی سرش
عزیرم خیلی جالب مینوسی همه رو سرشوق میاری گلم اینم برای مامانی مهربون




ممنون عزیزم خوشحالم با نوشته های من کمی شما رو سر ذوق میارم عزیزم
مامان فاطمه
15 دی 91 21:40
گل قشنگم شانزده ماهگیت مبارک .


ممنون دوست خوبم
مامی سمی
16 دی 91 9:32
16 ماهگیت مبارک شیطونک.

ممنون سمی جونم
مامان فتانه
16 دی 91 11:16
سلام چه دخمل نانازی اگه دوست داشتین به وبلاگ ایلین جون ماهم سربزنیدتاباهم دوستشیم



ممنون چشم به محض درست شدن میام پیشتون
مامان کیانا
16 دی 91 16:19
درسای نازنینم....امیدوارم 160 ساله بشی خاله جون.....منو کیانا 16 تا بوس گنده برای لپای خوشمزه ات میفرستیم.....


ممنون منم 160 تا بوس میفرستم برای کیانا و مامی جونش
مامان محمد و ساقی
16 دی 91 17:08
درسا جونی 16 ماهگیت مبارک باشه عزیزم.
مامانی مهربون پس کو این عکس دخملی


ممنون مینا جون چشم به زودی
عاشق باران (خاله ی آبنبات)
17 دی 91 23:33
مبارک



ممنون خاله جونی و مامی باران
مامان هستي وهانا
18 دی 91 8:14
چه ناز شده درساجون با اون موهاي خرگوشي...... مبارك باشه 16 ماهگيش از طرف من ببوسيدش


ممنون عزیزم
مرجان مامان آران
18 دی 91 9:52
عزیز دلم ایشالا همیشه لبتونم خندون باشه
16 ماهگرد درسا خوشگلم مبارکککککککککککککک



ممنون دوست خوبم
مامان آرشيدا قند عسل
18 دی 91 10:54
شانزده ماهگيت مبارك دخمل كوچولوي ناز ما سالها به خوشي زندگي كني زير سايه پدر و مادر


ممنون عزیزم ......
مامان پریسا
18 دی 91 14:40
ماهگردت رو تبریک میگم عزیزم.
ایشالله 120 سالگی دخمل گلمون.


ممنون دوست خوبم ببوس پریسای عزیزو
مامان کورش
18 دی 91 17:44
درسا جونم 16 ماهگیت مبارک کورش تو مسابقه نی نی مد شرکت کرده با کد 0010 خوشحال میشه بهش رای بدید رای گیری فقط چهارشنبه وپنچ شنبه هستش ممنون اینم ادرسش
ninimod.niniweblog.com


وای مامانی من بازم به مسابقه دیر رسیدم واسه خاطره جونم نوشتم ببخشید توروخدا
سارا
18 دی 91 20:49
مبارک باشه عزیزم
انشاالله سالهای سال کنار هم شاد و خندان باشید


ممنون سارا جونم واسه شما هم
مامان مهراد
19 دی 91 0:35
مامانی پست ها تون کم شده!
من میام سر میزنم ولی چون پست جدید نبود پیام نمیزاشتم.خوش باشید


آره عزیزم متاسفانه ..... ولی چبران میکنم
مامان سيد محمد سپهر
19 دی 91 10:11
عزيزم همه روزات خوش و مبارك
با كلي حرف و خاطره از سفر برگشتيم ممنون مي شم به ديدارمون بيايين.! پيشاپيش شهادت امام رضا تسليت باد


اومدم دوست من خوشحالم به سلامت برگشتین
مامی سمی
19 دی 91 10:35
16 ماهگیت مبارک گل ناز.


ممنون سمی جونم
منصوره.الف
19 دی 91 14:23
سلام اگر به دنبال راهکارهای عملی جهت فراهم کردن محیطی مناسب برای تربیت فرزندان مهدوی هستید می تونید به این وبلاگ سر بزنید. farzandemahdavi.blogfa.com اگر مایل بودید وبلاگ رو با نام فرزند مهدوی لینک کنید، خبرم کنید. التماس دعا
مامان نفس طلایی
20 دی 91 11:42
مبارک باشه


ممنون مامی نفس عزیز
مامان آراد(خاطره)
20 دی 91 18:35
سلام...امیدوارم که حالتون خوب باشه...
آراد تو مسابقه نی نی و پالتو شرکت کرده ..خوشحال میشیم اگه به لینک وبلاگی که پایین براتون گذاشتم برین و یه رای به آراد که کدش 006 هستش یه رای بدین...
http://ninimod.niniweblog.com

وای خاطره جوونم این دفعه هم دیر رسیدم ...... الهی بگردم دوباره نتونستم رای بدم من یه خاله بد قول بد قولم ببخش
مامان دینا جون
20 دی 91 21:08
شانزده ماهگیت مبارکه شیطون بلاایشالا عروسیت عسلم

ممنون دوست جونیم انشاالله واسه دینا
سودابه
20 دی 91 23:34
سلام خوبین الحمدلله؟انشاء الله همه چیز بر وفق مراده.مهمون نمی خواین؟امروز خیلی دلم هوای بچه هام روکرده ،گفتم خونه به خونه وب ها رو گز کنم و یه تک پا به همه سر بزنمراستی چشم بهم بزاری عروسیشه به امید خدا


قربون قدمتون مامان سودابه عزیز ........ ممنون انشاالله
مامان آرین
21 دی 91 9:33
سلام درسای عزیزم 16ماهگیت مبارک ای گل زیبای زندگی.انشاالله شاد وسلامت زیر سایه پدر ومادر باشی عزیزم


ممنون مامان جونی انشاالله آرین هم همیشه سالم و سلامت باشه
رجبی
21 دی 91 14:51
سلام دوست من وبلاگ قشنگتون رو ديدم جالب بود. من طراحي تقويم کودک انجام ميدم، اگر دنبال يه هديه خوب واسه کوچولو و خانوادتون براي عيد نوروز 1392 ميگرديد توصيه ميکنم يه سر به وبلاگ من بزنيد مطمئن باشيد پشيمون نميشيد. با تشکر، منتظر نظرات شما هستم. http://calenderbaby.persianblog.ir http://taghvimkoodak.persianblog.ir
مامان امیررضا
21 دی 91 15:30
سلا م مبارکهههههههههه
باتاخیردوهفته ا ی البته


قربونت برم میدونم همه گرفتارین ممنون اومدی
مامان متين و كسرا
21 دی 91 17:02
شانزدهمين ماهگردت مبارك درساي گلم . هميشه سلامت باشيد. بوس


ممنون عزیزم واسه شما هم گلاتون همیشه سالم و سلامت باشن
مامان تارا
21 دی 91 19:55
سلااااااااااااااام
سلاااااااااام
سلاااااام
سلاااام
سلاام
سلام
.♥
.♥
..♥
...♥
....♥
.....♥آپم بهم سر بزني خوشحالم مي‌كني
......♥......................♥...♥
..........♥.............♥............♥
..............♥.....♥...................♥
...................♥.....................♥
................♥......♥..............♥
..............♥.............♥....♥
.............♥
...........♥منتظرتم
.........♥
......♥
....♥


اومدم دوست من اونم با سرعت نور
مامان یاسمین زهرا
22 دی 91 18:29
حیف که عکسات برام باز نشدن.16 ماهگیت مبارک عزیزم


مامانی فک کنم واسه قالبش بوده امیدوارم الان خوب شده باشه ممنون دوستم
مامان یاسمن ومحمد پارسا
23 دی 91 9:18
خوشگلم شانزده ماهگی مبارک


ممنون دوست من ببوس گلهای منو
مامان شايان
23 دی 91 9:55
سلام خاله جون پسرم شايان تو مسابقه ي جشن تولد 2سالگي ني ني وبلاگ شركت كرده و منتظر دستاي پر مهر شما خاله مهربونه تا بهش 2 تا راي خوشكل بدين شماره ما 22 منتظريما فقط تا دوشنبه وقت داريم
مامان ملینا
23 دی 91 10:19
به به به مبارک باشه دیگه دخملمون داره بزرگ میشه


ممنون عزیزم آره راست میگی مامانی ما پیر میشیم و اونا بزرگ میشن گذر عمره دیگه
الهام مامان تيانا
23 دی 91 12:21
عزيزم 1 سال و 4 ماهگيت مبارك
هميشه زميني باشي و به مامان و بابا ارامش بدي


ممنون الهام جونم تیانا رو خدا برات به سلامت حفط کنه عزیزم
الهام مامان تيانا
23 دی 91 12:22
خدا رو شكر درد واكسن ها زود اروم شدن


ممنون عزیزم
مامان یلدا و سروش
23 دی 91 14:15
شانزده ماهیگیت مبارک قند عسل. انشاالله 120 ساله بشی


ممنون عزیزم یلدا و سروش عزیزمو ببوس
زهره مامان آریان
24 دی 91 1:27
شانزده ماهگیت مبارک خوشکلم


ممنون دوست خوبم
توسن
28 دی 91 7:15
سلام بر یک کوچلوی دوست داشتنی بنام درسا که نمی دانم چرا وقتی چهراه اش را می بینم نامش را "درشا" تلفظ می کنم....!دختری دوست داشتنی است این درسا و درست یادم نیست که این حرف را قبلا گفته بودم یا نه...حتی فضای وبلاگ درسا بنظرم آنچنان آشنا نبود و نمی دانم حافظه ام کند شده است یا اینکه در آخرین روزهای حضورم در خانه درسا قالب و یا شکل و شمایل این خانه این نبوده است...اما یک چیز را از این خانه هیچ گاه و هرچقدر هم که حافظه ام کند بشود فراموش نمی کنم. یک گذر اتفاقی از این خانه و سفر شیرین خیالی ام به روزها که نه ، به سالهایی دور که دوران کودکی ام را بمانند آینه ای دوباره در اینجا تجربه و لمس کردم که واقعا شیرینی و حلاوتش را هرگز فراموش نمی کنم...
اما در اینجا کلمه ها را سر می برم تا عرض ادب و ارادتی هم تقدیم مامان مژگان و بابا اردوان درسا کوچولوی عزیزم کرده باشم که بدون شک واسطه ی اصلی ارتباط اگرچه دیر اما ارتباط صمیمی من و مخاطب کوچولویی بنام درسا بوده و از جانب همانهاست که هرازگاهی به خانه ی کم رونق من یادگاری نوشته می شود و در اینجا شاید ذکر این نکته هم ضروری باشد اینکه اگر نام شما مادرگرامی و پدر ارجمند درسا را بنام کچکتان در جمله ی بالا نوشته ام ، بواسطه ی احساس راحتی و نیز برگرفته از شرح زبان درسا در صدا زدن این دو گرامی بوده است و امیدوارم این موضوع با ضرب المثل معروف زود پسرخاله شدن آمیخته نشود....
بعد از فراغت از توضیح فوق ، یکبار دیگر روی سخنم را بر می گردانم به چهره ی آرام و معصوم دخترم درسا تا از آرزویی محال برای این لحظه ام برایش بگویم....
آرزویی که در عین محال بودن این لحظه ها ، اما با گذشت زمانی نه چندان دور به واقعیت پیوسته می شود .
اما من همین الان که فرصت میهمانی خانه اش را یافته ام آرزو داشتم که تاریخ بر صفحه ششم شهریور تقویم شده بود تا من نیز در جشن تولد او شرکت کنم....در شادمانی هایش شریک خنده هایی باشم که گاه به واسطه ی کف زدنهای اطرافیان با گریه کردن آمیخته می شود و سراغ آغوش امن مادر را می گیرد برای پناه گرفتن....
شمعها ، بادکنکها و کیک و شیرینی و دیگر تزئینات پیرامونش که آنروز بیشتر از روزهای دیگر می شود ...حتی کودکانی که دور او حلقه زده و ترانه خوان شادباش و مبارکباد گشته اند ، هیچکدامشان باعث نمی شوند که حتی آنروز هم آغوش مادر ، امنیتش در ذهن کودک فراموش شود و یا برایش تکراری شود....محبت مادر تبدیل به روزمرگی و یا از درجه اهمیتش در برابر آنهمه چیزهای جدید کاسته شود و ....این شاید درسی برای همه ی ما بزرگترهایی باشد که مدام در تکاپوی تنوع ، بدنبال هیجانهای جدید می شویم... احساسهای قدیمی و عواطف اطرافیانمان به عادت دوست داشتن تبدیل می شود و در این عادت کردن تا وقتی که یکی از آنها از کنارمان نرفته است..تنها جزیی از عادتهای زندگی ما را تشکیل می دهد و تنها با رفتن و کوچ کردنش پی می بریم که چقدر جای خالی او را حس می کنیم...تازه می فهمیم که چقدر تمام سالهایی که او در کنار ما نفس کشیده است می توانستند بهترین روزهایمان بوده باشند و ما با غفلت خود هیچ لذتی را لمس نکرده ایم....
برای بازگشتن به یک لحظه ی آن روزها تمام دنیا را حاضر می شویم که فنا کنیم اما بازگشتی در کار نیست و ما هنوز هم نمی فهمیم که دیگرانی که هم اکنون در کنارمان ایستاده اند ، لحظه هایمان را هیچ کم از آنکه از میان ما رفته است با عطر نفسهایشان معطر نمی کنند....اما ما به عطر نفسهایی که کشیده می شود عادت کرده ایم و تنها به نفسهایی که کشیده نمی شود دلتنگ می شویم....
اما این کودکان.....
میانه ای با عادت و روزمرگی ندارند....
نمی دانم...اما خیال می کنم در درون ذهنشان کلمه ای به نام کاش وجود ندارد....آنها با داشتن آغوش مادرانشان چیزی برای آرزو کردن دیگر ندارند و هیچ جای تازه و عجیب و پر هیجانی را به آغوش مادرانشان ترجیح نمی دهند...تنها وقتی به آغوش دیگری می روند که رضایت مادر تشویق به رفتنشان می کند...آغوشها برایشان با چهره های آرایش کرده و یا معمولی مادرانشان یکسان است....اندامهای لاغر و یا حتی مریض مادرانشان در ارزش آغوشها جایی ندارند....از چاق یا لاغر بودن مادرانشان خجالت نمی کشند ...
برای مرده ها گریه نمی کنند اما به روی تمام زنده هایی که به آنها لبخند می زنند با لبخند خود شادی می پاشند....
با قهر آشنا نیستند که اگر مادرشان لحظه ای دیر به فریاد شان برسد دیگر شیر نخورند و حریص تر از قبل تنها به هدف اصلی که شیر خوردن و امن شدن در آغوش مادر است بسنده می کنند...
کودکان....موجوداتی که هیچ نمی دانند معلمانی برای بزرگترها هستند که هیچ دستمزدی برای آنهمه درس عبرتی که می آموزند از ما نمی خواهند....کودکی شاید تنها علم جامع و کاملی است که بر خلاف دیگر علوم زندگی ،در کمال مطلق اولیه تجلی یافته و با گذشت زمان رفته رفته به فراموشی سپرده می شود در حالیکه گذشت زمان علوم دیگر را قوی تر می کند...
نمی دانم....شاید بی آنکه بدانیم برای همین آموزه های انسانی کامل و بی نقصی که در وجود کودکان تجلی یافته است تا اینهمه مجذوب مطلق وجودشان می شویم و آرزو می کنیم کاش برای لحظه ای روزهایمان برای بازگشت فرصتی می داد....
اگر قبل از این حرفها می نوشتم که: استاد ارجمند درسای عزیزم شما و همه ی رهگذران خنده اشان می گرفت....اما خیال می کنم حالا همه برای من حق خواهند داد اگر بگویم: معلم عزیزم درسا کوچولوی مهربان....کرده هایت را دوست دارم که کمترینشان وفاداری مطلق است....
خنده هایت را دوست دارم که تمامشان برای شاد کردن دیگران است نه برای مسخره کردن آنها....خنده هایت برای شاد کردن دیگران است و دلیلش را در اینجا می شود یافت که هرگز به تنهایی نمی خندی....
گریه ها و غمهایت را برای دیگران نمی خواهی و دلیلش این است که وقتی تنها می شوی گریه هایت بیشتر است و در کنار دیگران غمهای صورتت می گریزند...
ارزش و بها دادنت به زنده ها را تعظیم می کنم که به حقیقت هدف بارتعالی نیز برای احیا و حی کردن است و دلیلش در خنده های آشکارت برای زنده هایی که نگاهشان می کنی پیداست و هیچ تاریخی در معجزه هایش نیز گریه های کودکی را برای مرده ها بازگو نکرده است ....اما نمی دانم این بزرگسالی چه چیزی دارد...تو هم که بزرگسال می شوی ارزش زنده ها و مرده ها برایت وارونه می شود....خنده هایت را برای همگان خرج نمی کنی اما در ناملایمات زندگی و گریه ها ، از هر کسی استمداد می طلبی....
غرور جای هدف را می گیرد تا حاضر بشوی برای اجرای بموقع خواسته هایت قهر و تنبیه و تادیب را پیش روی بگیری و هیچ بخاطر نمی آوری که امروز وقتی برای هدفی گریه می کنی...وقتی خواسته ای را می طلبی....گذشت زمان در مطلوبیت هدف تاثیر نمی کند و دیر شدن خواسته هایت موجب کینه توزی نمی شود...
درسای عزیزم....ای کاش وقتی بزرگتر می شوی کسی باشد که بمانند تو که گاه گاهی در زندگی ام خاطرات و تصورات شیرین می پاشی ، در زندگی ات شیرینی از جنس همینها را در زندگی ات بپاشد تا لمس کنی و بچشی شیرین بودنهای امروزت را.....


وای توسن عزیزم دوباره منو بابت این همه لطف شرمنده کردی عزیزم اگه اچازه بدی اینو واسش ثبت میکنم
مامان فاطمه حسنا
1 بهمن 91 5:55
سلام. امیدوارم که خوب و خوش باشید. ببخشید که با تاخیره ... تبریک می گم. هم 16 ماهگی و هم دندونای گل دخترو.
آش هم که واقعا با سلیقه است... منم می خوام


ممنون دوست من ........ بفرمایید
mosayeb
27 بهمن 91 12:13
سلام..وبلاگ زیبایی داری به منم سربزن نظربده....منوهم لینک کن.....منتظرتم
اوا
14 اسفند 91 19:05
سلام چه وب قشنگی


قربونت برم ممنون